chastely تجارت اطلاعات اردیبهشت مازندران

chastely: تجارت اطلاعات اردیبهشت مازندران اجرای دستورالعمل ثبت در سامانه سامانه جامع سامانه انبارها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی سخنان علم‌الهدی یک «بدعت» و دست بردن در قرآن است/ مراجع و علما ساکت ننشینند ، فاضل‌ میبدی

حجت الاسلام فاضل میبدی بر این عقیده است که ادعای اخیر علم الهدی نص صریح قرآن بر شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، یک بدعت گذاری بد و گناه نابخشودنی است که علما و مراجع

سخنان علم‌الهدی یک «بدعت» و دست بردن در قرآن است/ مراجع و علما ساکت ننشینند ، فاضل‌ میبدی

فاضل میبدی: سخنان علم الهدی یک «بدعت» و دست بردن در قرآن است/ مراجع و علما ساکت ننشینند

عبارات مهم : مسلمانان

حجت الاسلام فاضل میبدی بر این عقیده است که ادعای اخیر علم الهدی نص صریح قرآن بر شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، یک بدعت گذاری بد و گناه نابخشودنی است که علما و مراجع باید هرچه سریع تر به ایشان تذکر دهند و مردم نیز به تلاش کنند به سخنانی ازاین دست توجه نکنند.

سخنان علم‌الهدی یک «بدعت» و دست بردن در قرآن است/ مراجع و علما ساکت ننشینند ، فاضل‌ میبدی

آیت الله علم الهدی خطیب جمعه مشهد، همانند هر جمعه دیگر در نماز جمعه حاضر شد تا به عنوان خطیب، به ایراد خطبه های سیاسی-عبادی بپردازد.

سخنان علم الهدی، مدت هاست که موردتوجه مردم و مسئولین قرار دارد. علاوه بر منع برگزاری کنسرت، تخریب دولت، توهین به وزیر خارجه انگلیس و … اخیراً ایشان سخنانی را در خصوص راهپیمایی روز 22 بهمن ماه نیز مطرح کرده اند. وی در نماز جمعه هفته جاری در مشهد، گفت: «نص صریح آیه ۱۲۰ سوره توبه می گوید که راهپیمایی ۲۲ بهمن بالاترین عبادت هست. هیچ چیز به اندازه راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن و کفار را به غیض نمی آورد. این دیگر از توصیه هر مرجعی بالاتر هست. مردم، این خداست. قرآن را قبول دارید؟ بر اساس نص صریح قرآن باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنید. هر مسلمانی که قرآن را قبول دارد باید در روز ۲۲ بهمن به راهپیمایی برود.»

حجت الاسلام فاضل میبدی بر این عقیده است که ادعای اخیر علم الهدی نص صریح قرآن بر شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، یک بدعت گذاری بد و گناه نابخشودنی است که علما و مراجع

امام جمعه مشهد، در این سخنان، صراحتاً اعلام کرده است که در قرآن کریم به حضور در راهپیمایی 22 بهمن توصیه شده است است و اگر کسی مسلمان باشد و خدا و قرآن را قبول داشته باشد، باید حتماً در این راهپیمایی شرکت کند. این سخنان نیز همانند سایر سخنان ایشان، با تصویر العمل هایی بسیاری مواجه شد. لیکن به عقیده بسیاری از مردم و کارشناسان و سیاسیون، این سخنان هیچ فایده ای جز دین گریزی مردم ندارد.

حجت الاسلام محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با رویداد۲۴، با اشاره به سخنان اخیر آیت الله علم الهدی خطیب نماز جمعه مشهد، در خصوص اینکه حضور در راهپیمایی روز 22 بهمن در نص صریح قرآن آمده هست، گفت: ما در قرآن کریم، اصلاً همچنین نص و مضمون و دلالتی نداریم. شرکت در راهپیمایی یک وظیفه ملی هست، ولی این را به حساب دین و آیات قرآنی گذاشتن، به نظرم یک «بدعت» بسیار بزرگ هست. اگر به این شکل باب بدعت گذاری در اسلام باز شود و هرکسی بخواهد کار خود را به قرآن متصل کند، دیگر چه فرقی با داعش دارد؟

فاضل میبدی، در ادامه تصریح کرد: داعش نیز بر اساس تفسیر خودش از قرآن، مرتکب چنین قتل ها و جنایاتی می‎شود. طریقی که امام جمعه مشهد در پیش گرفته هست، نمی‎تواند با راه و روش داعش یکی باشد؟؛ یعنی تأویل و دست بردن در معانی قرآن که هیچ گونه دلالتی ندارد. ایشان خوب بود که آیه مدنظر را زیاد باز می کردند و شرح آیه را هم مطرح می کردند.

سخنان علم‌الهدی یک «بدعت» و دست بردن در قرآن است/ مراجع و علما ساکت ننشینند ، فاضل‌ میبدی

این استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه طبق سخنان امام جمعه مشهد بعد تمامی مسلمانان دنیا باید در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند، تصریح کرد: اگر بر این اساس حضور در راهپیمایی واجب باشد، بعد بسیاری از علما، مسلمانان، شیعیان که به دلایل متفاوت در راهپیمایی شرکت نمی کنند، علی رغم قرآن عمل می کنند. من بر این باورم که آقای علم الهدی باید در سخنانشان تجدیدنظر کنند و از همه مهم تر، مراجع و علمای قوم به ایشان تذکر دهند که وظیفه ملی با وظایف دینی تفاوت دارد و وظایف دینی را نص قرآن دانستن، یک بدعت است که ممکن است فردا روزی هر گروهی جهت پیش برد کارها و اهداف خود به قرآن متصل شود.

فاضل میبدی با اشاره به بخش دیگری از سخنان علم الهدی مبنی بر اینکه هر مسلمانی که خداوند و قرآن را قبول دارد باید در راهپیمایی شرکت کند، خاطرنشان کرد: اگر این گونه باشد که باید همه مسلمانان دنیا بیایند و در این راهپیمایی شرکت کنند. قرآن که فقط جهت ایرانیان نیست. اگر بر اساس قرآن شرکت در راهپیمایی واجب هست، باید مسلمانان عربستان، عراق، سوریه، لبنان و به طور کل مسلمانان جهان، بیایند و در این راهپیمایی شرکت کنند، لیکن دستور قرآن که مرزبندی خاصی ندارد و جهت همه مسلمانان دنیا هست. به همین علت اعتقاد دارم که این حرف هیچ پایه و اساسی ندارد و حرف ایشان کاملاً یک «بدعت» و دست بردن در قرآن است.

حجت الاسلام فاضل میبدی بر این عقیده است که ادعای اخیر علم الهدی نص صریح قرآن بر شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، یک بدعت گذاری بد و گناه نابخشودنی است که علما و مراجع

عضو مجمع محققین حوزه علمیه قم، در ادامه یادآور شد: با توجه به چنین شرایطی، من اعتقادم بر این است که بااهمیت ترین و نخستین وظیفه بر عهده عالمان و مراجع دین است که در برابر این بدعت ها ایستادگی کنند و ساکت ننشینند. درست که این سخنان از سوی یک امام جمعه مطرح شده است هست، ولی بدعت فرقی ندارد که از جانب چه کسی گذاشته می شود، چه امام جمعه و چه هر فرد و مسئول دیگری، اصلاً حق چنین کاری را ندارند.

فاضل میبدی با تأکید بر اینکه چنین سخنانی فقط و فقط باعث دین گریزی مردم می شود، تصریح کرد: با توجه به چنین سخنانی، مردم و خصوصاً جوانان می گویند این چه قرآنی است که بر اساس نص آن، ما باید در راهپیمایی شرکت کنیم. بله 22 بهمن ماه روزی است که مردم به خیابان ها می آیند و در راهپیمایی حضور پیدا می کنند؛ ولی هر موضوعی را به دین چسباندن و دین را سیاسی کردن و شأن دین و قرآن را پایین آوردن، به نظرم یک گناه بسیار بزرگ و نابخشودنی است.

سخنان علم‌الهدی یک «بدعت» و دست بردن در قرآن است/ مراجع و علما ساکت ننشینند ، فاضل‌ میبدی

میبدی ادامه داد: وظیفه مردم در چنین شرایطی این است که به چنین سخنانی گوش ندهند و خودشان باعقل خودشان تصمیم گیری کنند و وظایف دینی را از وظایف ملی خود جدا کنند. بله حضور در چنین روزی مهم است و مردم می توانند در آن شرکت داشته باشند، ولی اینکه آن را به عنوان نص قرآن بدانند، یک گناه است.

رویداد۲۴

واژه های کلیدی: مسلمانان | علم الهدی | راهپیمایی | اخبار سیاسی و اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه